Bilar, bilar och åter bilar!

Idag har jag suttit i ett garage utanför Hallstavik. Inte för att jag har valt det, men bilen skulle pojkarna ha. Så det fick bli att jag följde med, varesig jag ville eller inte. Menmen. Det är bara att gilla läget! Jahapp, men jag har suttit och blivit bästa vän med datorn. För när jag köpte den, så blev jag arg på den för att jag inte fattade hur man kunde skriva på tangenterna då dom sitter ganska konstigt gentemot med dom andra tangentborden jaghar suttit på. Men efter idag, då är det en baggis ju!
Ja, när vi va påväg till garaget som ligger mellan Hallstavik & Östhammar så frågade Johan mig och min lillebror om vi skulle åka till östhammar och kolla på våran gamla bil, älskade 850! Självklart ville vi ju det, för vi ville se om den va lika fin eller om han hade gjort den ännu finare. Vi va ju inte helt hundra på om han hade kvar den, men vi chansade. Haha, när vi svängde upp på hans väg så blev det en stor klump i magen, ja typ som när man är nervös för ett nytt jobb eller när man är nykär. Hah, ja kalla mig töntig. Men det där är min älsklings bil. Jag ville egentligen inte byta bort den, men det ville johan. Men ja, när vi kom upp på den där stooora parkeringen så fick vi syn på en tak som vi kände igen. Ja, det va ju 850. USCH säger jag bara. Nu är den skit i mina ögon. Men jag vill ju ha tillbaka den. Men på höger framskärm är den heeeelt sönder bulig och samma sak är det på vänster bakskärm. Där är den lika bulig, oj vad ledsen jag blev inombords! Trodde man skulle bli glad av att se den. Ja, det blev jag ju, men inte på samma sätt. Så idag har jag suttit och letat efter nya ägarens nummer, för jag ska försöka lura av den av honom. Så ska jag göra den lika fin igen!
Den ska besiktigas innan 1 Oktober, så få se om den blir billig om den inte går igenom, för det tror jag inte att den gör. Men ja, får se!

Snart blir våran gamla bil klar, den som vi drog upp till Umeå och införskaffade oss förra hösten. Den har stått helt ner plockad sen i vintras ungefär. Men nu, nu har vi varit här hela förra helgen, igår, idag och sen ska vi sova här så grabbarna ska hålla på imorgon. Så får hoppas att den blir klar tills nästa helg. HAHA, men ja man vet ju aldrig när grabbarna ledsnar..


 Saknar vintern med afs! (:
Men snart kommer den igen på vägarna..

Nu va det tydligen fika!
Pusspuss

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback