Kaos på hög nivå!

Goderafton! Härliga onsdag och jag bara sover bort den.. Man kankse ska ta vara på dom här sista dagarna under ledighet? Jag är bra sugen på att dra över till Åland på söndag och va där till tisdag-onsdag.
Igår, var jag med jimmy,mathilda, saga och yojjo. Åkte runt mest och fulade oss, tills vi såg polisen vid statoil och jimmy kom på att han inte hade sitt körkort med sig. Nu börjar problemen, håll i hatten! Bilen hade strulat innan idag men det trodde vi bara va batteriet som var dåligt eller bromsarna. Haha, där fick vi! För det första fick vi både batteritorsk och soppatorsk på samma gång, är det en på miljonen? Fast vi står vid en bensinmack och jag hade jag sagt att jag kunde betala, nej då tar macken bara kort?! Ringer en som kan komma och ge oss ström i bilen, sen var det bara att bogsera in till stan igen.. Vi kom säkert bara 100m och det börja låta skumt i bilen, stannar direkt och kollar. Hittar inget? Jag trodde det kunde vara ett däck som satt löst. Nej det var det inte sa dom och kände på alla. Jimmy kände på bakskärmen, oj där trodde han det var felet. Det tar i däcket. Mathilda och Yojjo hoppar in i den andra bilen, nu var det bara att köra igen! Vi kommer en bit igen och det låter likadant igen?! Ber han köra sakta in till N så bilen håller åtminstonde in dit. Svänger ut på en mindre väg, nästan vid donken! Haha, vad händer? Jo vi tappar vänster(?) bakdäck.. Som tur åkte vi laglligt när vi bogserade! Inga saker har dom med sig för att kunna fixa det där. Stefan hoppar in i sin bil och åker hem och hämtar lite verktyg, såmedans han,saga och mathilda gör det så hoppar jag,yojjo, challe och jimmy hopprep med bogerlinan, haha! Alla bilar som åkte förbi borde undrat ganska mycket vad vi höll på med. Tillslut kom stefan tillbaka och dom kunde sätta tillbaka däcket. Dom bogserade fortfarande, men nu var det inte så långt, vi skulle bara till en bensinmack. På bensinmacken ställer sig stefan på fel sida av pumpen, då var det bara för jimmy och hoppas på att slangen räcker, ja det gjorde den. Starthjälp behövde vi sen. Nu var det bara att försöka hålla bilen i liv hela tiden, inte släppa på gasen. Bilen dog iaf när vi var vid statoil. Där gav alla upp! Det blev att bogsera jimmys bil hem till honom, det var bara inte att bogsera?! Tappa däcket stup i kvarten kändes det som, jag och yojjo fick springa och leta efter muttrarna varje gång, så jag tog i en snigel ist, usch! Väl hemma hos jimmy hoppade jag in i stefans bil och åkte hem till älsklingen. Hade planer på att vara hos honom vid 2 tiden, kom till honom ist vid 4. Men planerna brukar ju krascha för mig, så det var inge ovanligt.

   
  

Permalink Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: johanna

hahahhaha åhnej! xD


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback