Återberättelse om julen!

Julafton, då kom mina låtsas systrar och kentas mamma och pappa hem till oss och sen va släkten hemma hos oss. Vi är inte så stot släkt så det är skönt! Vi dukade upp all mat och sen satte vi oss i soffan och kollade på Kalle. Jag ledsnade ganska fort så jag drog mig in i köket och pillade på min nya mobil som jag fick av jonathan (tack hjärtat). Kalle va äntligen slut och vi satte oss till bords och började äta, usch så mycket mat det varje år blir och det blir massor med mat över varje år. När allas tallrikar var tomma så började vi med en lek att man skulle rimma på ordet grannen innan sa, det gick bra!
Vi barn ledsnade och tjatade om att paketen skulle öppnas så allt på bordet togs bort och paket öppning blev det för hela slanten. Inte för att överdriva men det tog säkert 4-5timmar att få bort alla paket till alla. Mamma och kenta som sa i år att det inte blir lika mycket som alla andra år, men tyvärr blev det de typ.
Mitt upp i allt tog vi en paus och åt panacotta och cheescake, som var hur god som hellst alltså cheescaken. Min jonathan kom hem till oss när vi öppnade julklapparna och då blev jag glad för det är honom jag älskar och vill pussa på. Senare blev det sällskapsspel och mys. Jag fick även träffa johanna på självaste julafton! Så, det va nog allt om min julafton. Ska försöka komma ihåg va jag har fått,

Mobiltelefon, Samsung touch
Ljud till datorn
Pengar
Presentkort Gina tricot och H&m
Glasskulptur Ett hjärta
Godis
Strumpor
Underkläder
Smink
Miniplattång
Lady shaver
Reflex elefant
Dataväska
Smycken
Over knee stövlar
M.m

Juldagen, vaknade upp med jonathan brevid mig. Gick upp och drog mig in till mamma & c/o. Självklart tog jag med mig nästan alla mina saker in igen så jag kunde pilla på dom : ) åt lite frukost, självklart var det julskinka på mackorna. Jag valde ut kläder som jag skulle ha på mig på krogen och ett par kläder som skulle vara fina och ha hemma hos pappa, jag åkte nämligen hem till honom idag och firade jul. Min lillebror vaknade och vi började dra oss sakta hem till pappa. Hemma där blev jag mött av älsklings hunden Tullamore, hon är lika glad när hon ser mig. Öppnade min julstrumpa och sen satte mig till bords. Hela tiden hemma hos pappa kände jag mig stressad, folket ringde hit och dit. Middagen blev äntligen serverad och jag verkligen slevade i mig massa med julmat. Jonathan kom lagom till julklapparna, inte för att jag fick några typ. Fick iaf ingen som jag fick öppna, men det va

Kryssning till tallink
En dag som modell
Trisslott

Jonathan och jag åkte hem till mig och hämta mina kläder, skor och drickan som jag skulle ha. Åkte och plockade upp johanna och sen emma på stationen och sen åkte vi hem till jonathan. Där folk redan festade för fullt, så det var bara att göra sig i ordning och hänga på deras race. Jonathan kom tillbaka efter ha kört lite folk, då drog vi oss till krogen. Det började med att vi va ett gäng på 9st till sist kom det folk och anslöt sig till gruppen hela tiden. Kvällen blev lyckad!

Annandag jul, jag vaknade upp och va inte ens bakis, helt otroligt! Jag gjorde inte så mycket mer än att gå på stan med jonathan, emma och johanna och sen åkte vi lite bil på kvällen. Så sågmin dag/kväll ut.

Igår, det va bestämt att vi skulle åka båten med några med så blev det inte när jonathan bestämde. Så jag somnade om och vaknade upp av panik. Klockan va hur mycket som hellst, så jag klädde på mig och stressade folket till max. Vi skulle åka till Täby centrum. Vi kom iväg efter mycket tjaffs och så. Väl på vägen dit va det lungt. Jag hittade inte ett skit i täby, usch vilket fult mode det är. Men jonathan fick med sig en och en annan tröja med sig hem.
Hemma i norrtälje igen drog vi och käkade på kina och sen hem till jonathan igen och städade.

Haha, nu är jag tillbaka i matchen igen! Ska bara försöka komma ihåg att blogga varje dag.

Peace!

Permalink Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback