Helan går och halvan åker radiobil

Och idag är det onsdag.. Inte långt kvar till helg här inte! I helgen fyller en kär vän år, inte vilket år som hellst, utan 20 hela år! Såklart har smartskaftet till pojkvän tajmat in så han ska jobba hela helgen. Har inte den rätta ekonomin för att fira honom, men vafan! Man fyller bara en gång på året.

Idag var det som sagt minnesstund i skolan, oj så fint! Hans familj, släkt och vänner var samlade i en och samma lokal. Låt efter låt spelades och det var lungt, ingen tår fälldes för mig del. Rektorn pratade, en låt till spelades, prästen pratade och sen kom det "nu ska det spelas en till låt, som är relaterad till jimmy. Den står honom väldigt nära" Låten som kom ur högtalaren var självklart Ken Ring - Ber en bön. Nu rann tårarna ner för kinden. Efter denna låt pratade en lärare och sa att det fanns en bok som man får skriva i. Jag och Emma gick fram och skrev. Gick ut och tog frisk luft, ville rensa tankarna lite. Cyklade hem till älskling, pratade lite med honom och kollade klart på filmen jag och han somnade till igår. Vi båda blev lite hungriga så vi tog cyklarna och cyklade ner på stan och åt kina mat<3 haha, sen gick vi in på åhlens och massa andra affärer. Jag kom inte hem med ett skit! Jo, tabeletter som mättar tidigare när man äter. Såmedans älskling kom hem med skor, strumpor och likadana tabletter. Var även lite barnvakt åt lilla Oliver på stan, Sara och Helena skulle köpa lampor och den affären är inte gjord för barnvagnar och grejjer så då tog vi honom så gärna. Så här sitter man och väntar på att klockan ska ticka vidare till 8, så jag och älskling ska cykla till minnesplatsen. Gänget ska samlas igen. Byta ut lite ljus och dylikt. Kan vara skönt ändå att gå upp dit, få rensa tankarna lite. Nej oj! Här sitter jag och tjatar, nu måste jag byta om.

Peace!

Permalink Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback