Saft, saft, hallonsaft

Här sitter jag inomhus och läser om renässansen, känns inte riktigt lika spännande. Men vad gör jag inte för att bli klar med skolan? Vädret är alldeles utmärkt, jag älskar det!

Usch, ibland blir jag bara full av skratt. Det är så mycket som jag vill säga men det bara rinner ut när jag har laddat upp mig. När ska jag egentligen ha orken och modet till det?
Jaja, idag drog jag mig upp ur sägen och för engångsskull åt frukost med min lillebror och sen hämtade en kompis till honom och sen åkte vi vidare till skolan. I skolan hände det inte mycket, allt är som vanligt, tråkigt och trist. Det är knappt så man känner igen några längre.
Inte finns det ork att stanna kvar och plugga där, så jag tog mina papper och jag fick och drog mig vidare hemåt och satte mig här. Jag är inte den som är den som älskar att plugga, så ett break blev det med svamp plockning. Jag hittade inte så mycket, men det gör säkert min mamma glad! Jag äter då inte svamp själv men jag älskar att plocka. Ute i skogen får jag va mig själv, kan slappna av och bara va. Det gillar jag! Behöver inte tänka, inte säga ett smack, utan kan vara gå där och lyssna på skogens musik.
Förresten så är jag livrädd för älgar så det är de enda jag går och oroa mig för att jag ska möta en i skogen. Är inte så kaxig just i det tillfället om Helge skulle komma lufsande emot mig, hahah.
Nu ska jag sätta igång att plugga igen! Återkommer senare eller någon annan dag.
Hejhej!

Permalink Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback