F*uck you!

Har helt glömt bort att igår, låg och halv sov på soffan så hörde jag något svagt ifrån vårat rum hur min ringsignal började låta. Jag hoppade snabbt upp och näst in till sprang till rummet, men missade samtalet. Jag som trodde det var min bror, för han praktiserar på måndagar - men icke! Jag ringde upp numret och fick höra en röst som inte var bekant, med gurgel i rösten (läs:skånska) presenterar han sig som Torsten (jag tänker: jag känner ingen Torsten?!). Till slut kom jag på, det var ju ett av jobben jag sökte! Så jag ska på en intervju nu i veckan.

Detta va också igår, men då körde jag bil och sen måste jag ha högtalare på min mobil för att kunna prata i telefonen - så ni som vill prata hemlisar med mig inte gör bort er ;). Dolt nummer ringer, jag frågar Johan om jag ska svara. Han svarade rakt ut och inget tvekande "JAA!", jag gjorde det och samma sak här. Det va en obekant röst, jag blev kall i kroppen. Sen började han prata på och sen frågade han "beskriv vem sofie är?" jag blev helt till mig, shit tänkte jag. Vad ska jag säga? Tänk er själva, köra bil, måste prata i högtalare, ha massa folk och sen ställer han en sån fråga. Huuuuuh, det va en klump i magen länge efter det. Men han ville iaf att jag skulle komma till Spånga för en intervju med mig och det va idag. Det värsta va ju att han sa att det "enda" jag behövde ha med mig va en kopia av mitt cv, men jag har/hade inget cv tänkte jag, men jag sa det inte!!
Jag går hela dagen med ett stort leende på läpparna, fjärilarna bara flyger i magen men sen kom vi till det där cvet. Hur fan skriver man ett cv? så direkt när jag kommer hem googlade jag på "hur skriver man cv?" det kommer upp ett skit bra förslag och jag sätter mig ner och skriver. Kanoners! Det blev hur bra som hellst, jag va nöjd och jag tog natt.
Haha, tror ni jag kunde sova inatt? - Tänkte väl det! För det kunde jag inte heller. Fick till slut tvinga mig att somna. Vaknade jätte tidigt, gick upp och fixade allt jag skulle fixa och sen mig själv. Nu var det dags, nästa Spånga! Körde Johans kusin till skolan, hämtade en gps och sen rullade vi mot Spånga. Det va en baggis att hitta dit, men sen tog det emot när jag skulle dra mig ur bilen. Jag har ju aldrig varit på en arbetsintervju! På han som ringde lät det som om det va flera hundra som hade sökt och kanske mellan 20-30st hade blivit uttagna till en intervju. Haha, nej inte det inte. Det va jag och 4 till, iaf idag. Fick vänta ett tag sen va det min tur.
Kom in där och började prata, visst jag va nervös men det va spännande. Allt gick bra och jag skulle få besked senare idag eller imorgon. Jag bara hoppades att få detta jobb men, men, men när jag kom hem. Då fick jag höra att detta företaget bara luras, det är inte som det låter. Snabbt ångrade jag mig helt och hållet. Men just då ringer han och säger att jag har blivit uttagen till företaget och få gå en kurs. Men jag svarar "tack, men jag ska gå på flera intervjuer nu i veckan. Så jag återkommer!" Nej det fick jag inte, jag skulle minsann börja där & jag skulle inte få något bättre jobb än där. Så det var synd. Så nu får jag hålla tummarna att jag får det andra jobbet, det låter lovande!
Nya tag helt enkelt. Men nu har jag spräckt min bubbla om hur läskigt det är att gå på arbetsintervjuer! Det var en baggis, bara om man vet vad man ska säga. Annars kan det bli jobbigt.
- Det är han, han som får mig att orka allt. Han gör mig hel - jag älskar honom!

Permalink Kommentarer (2) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Anonym

usch vad ful kille

Postat av: Anonym

Mogen kommentar, man ser honom ju förfan inte ens.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback