Sista dagarna av 2010

Jag är ju inte världens bästa på att komma ihåg min blogg?! Men aja.

Julafton blev som den brukar, massor med paket och umgänge av dom bästa. Paketen blev verkligen en hit i år, men det är väl också som vanligt?! Mamma och kenta vet verkligen hur man handlar, haha.
Det va en lugn julafton, somnade tidigt.
Juldagen, ja vad ska man säga om den?
Spår, spår och åter spår. Den började hemma hos min fader, som vanligt så va inte maten, dom eller julklapparna klara?! Den tiden som hade sagt till oss, det blev ju ja ungefär 3timmar senare. För mig gjorde det inget, det va ju utgång för min del senare på kvällen. Maten kom äntligen fram och julbord x2 var det dags för!
Vid bordet blev det (läs: som vanligt) tjafs, men jag sa bara det jag tyckte och tänkte men det är tydligen fel?! Men jag fortsatte min mening och sen började jag äta igen. Stelt blev det efteråt, men spriten tog loss det.
Yes, nu blev det julklapps öppning. Spänningen va på topp!
Klapp efter klapp blev utdelat, tårar och skratt kom varannan. Som tur blev det inte så mycket julklappar här, så tiden sprang inte iväg.
När jag kom till krogen, knappt full, stinker verkligen rök och en del av sällskapet satt någon annan stans. Det började inte rätt. Menmen, jag beställde dubbelt på engång ja!
Klockan tickade iväg, jag blev fattigare men fan inte fullare. Då bestämde jag att jag inte tänkte vara kvar, det va inte värt det.
Sagt och gjort. Jag åkte med den bästa hela natten istället.
Det va som sagt dött på stan, så då tänkte vi att dra oss hemåt. Men då skulle vi köra hem min fader och låtsas mamma. Bara där tog det nästan 2 timmar -.- av olika skäl, men ändå så bor dom på vägen hem till mig.
Dagarna mellan jul & nyår, har spenderats att shoppa och umgås med vänner. Mer är så har jag inte använt min tid till.
Puss & Kram

Permalink Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback